.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسي چالش های مطبوعات مازندران با حضور استاندار؛

به منظور بررسی چالشهای نشریات این استان و ارایه راه‌حل نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای از سوی خانه مطبوعات مازندران برگزار شد.
استاندار مازندران، مدیران کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز صدا و سیمای استان، نمایندگان خبرگزاریها، مدیران مسوول نشریات محلی، سرپرستان روزنامه‌های سراسری و خبرنگاران در این هم اندیشی حضور داشتند.

مدیر مسوول هفته‌نامه "هراز" " طی این نشست مشکلات نشریات مازندران را شامل دو بخش درونی و برونی نشریات دانست و گفت:در بخش درونی برخی از خبرنگاران شاغل در نشریات استان از تخصص حرفه‌ای لازم برخوردار نیستند.

عباسعلی کوشکی نخستین وظیفه نشریات محلی در رفع مشکلات درونی را آموزش دانست و افزود: البته پس از حرفه‌ای شدن خبرنگاران، با مشکل تامین حقوق کافی و بیمه آنان مواجه هستیم.

وی نابسامانی توزیع آگهیهای دولتی را در شهرهای مختلف استان از دیگر مشکلات در اقتصاد نشریات دانست و خواستار توجه و برنامه‌ریزی در این زمینه شد. رییس شورای مرکزی خانه مطبوعات مازندران هم گفت: تمامی مشکلات و چالشهای نشریات استان با هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرایی قابل حل است.

محمدعلی مینایی‌فر افزود: امروز در بسیاری از موارد مدیران مازندران ارتباطی با نشریات محلی ندارند، در اتاقهایشان بر روی خبرنگار بسته است و خبرنگاران در گرفتن اطلاعات با مشکل مواجه هستند. وی ادامه داد: هرچند دست‌اندرکاران نشریات محلی نیاز به آموزش در این رشته دارند اما اگر مسوولان حمایت کنند می‌توان شاهد پیشرفت نشریات بود.

مدیرمسوول هفته‌نامه "سوردار" نیز طی همین نشست در مورد اهمیت رسانه‌های مکتوب و راهکارهای ساماندهی مطبوعات محلی گفت: هر چند نقد منطقی عملکرد مدیران باید همیشه در دستور کار نشریات قرار داشته باشد اما برای این نقد نیاز به آگاهی، دقت و جامع‌نگری داریم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد:نشریات محلی یک گروه تخصصی برای شناساندن آسیب های اجتماعی به همه دستگاهها هستند. وی گفت: مسوولان دستگاهها باید قدر مطبوعات محلی را بدانند و از آنها به نفع احسن استفاده کنند.

او نشریات محلی را رهبران فکری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: مدیران به نشریات محلی توجه نمی‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در ادامه نشست گفت: حضور فعال در دنیای ارتباطات امروز نیازمند حرفه‌ای شدن و برخورداری از امکانات است. سید رمضان شجاعی افزود: باید برای حل مشکلات نشریات مکتوب راه‌ حلهایی را ارایه کنیم زیرا امروز جایگاه رسانه‌های گروهی در دنیا تعریفی جدید پیدا کرده، همه رسانه‌ها در یک خط موازی حرکت نمی‌کنند و برای رقابت باید حرفه‌ای شد.

وی گفت: صدا و سیمای مازندران برای حل چالشهای نشریات محلی آماده حمایت است. مدیر مسوول هفته‌نامه "پژواک" هم در این نشست گفت: به دلیل نبود حمایت لازم، مشکلات و چالشهای زیادی نشریات محلی را تضعیف کرده است.

رستم دهقان افزود: این در حالی است که مسایل فرهنگی در مازندران همچنان در حال افزایش است و در این شرایط و برای رهایی از مشکلات در جهت فرهنگ سازی ارزشهای اسلامی، به نشریات نیاز است.

وی به قانون تخصیص نیم درصدی اعتبارات دستگاهها برای اجرای کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: بعضی از دستگاهها این اعتبارات را در جای نامناسب هزینه می‌کنند. او به‌نابسامانی آگهی های دولتی اشاره کرد و گفت:اگر مسوولان‌ارشد مازندران در چارچوب قانون حمایت ها را هدایت کنند چالش های اقتصادی نشریات محلی حل می‌شود.

وی نبود چاپخانه مدرن و کاهش سهمیه کاغذ را از دیگر مشکلات نشریات محلی عنوان کرد و افزود: دست‌اندرکاران نشریات در درون خود به صورت حرفه‌ای با این رشته آشنا نیستند. او گفت: مازندران فاقد صنعت است و نشریات برای درآمد به جای آگهیهای بازرگانی، به آگهی دولتی نیاز دارند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این نشست کار فرهنگی را "فعالیت سرمایه‌ای" توصیف کرد و گفت: باید برای رونق بخشیدن به کار فرهنگی، حمایت همه‌جانبه صورت بگیرد. محمداسماعیل امام‌زاده ضمن تایید وجود مشکلات فراروی نشریات محلی افزود: با حمایت استاندار مازندران تا پایان امسال بسیاری از مشکلات نشریات محلی حل خواهد شد.

وی نشریات محلی را سرمایه‌های فرهنگی دانست و گفت: این سرمایه به عنوان ارزشهای اسلامی باید بیشتر شده و در جامعه ارتقا پیدا کند. او وضعیت نابسامان اقتصاد مطبوعات را از عمده‌ترین مشکلات دانست و افزود: با اجرای بند (ی) ماده 104 برنامه چهارم توسعه که مربوط به مسایل مالی فعالیتهای فرهنگی است، این مشکلات حل خواهد شد.


وی گفت: برای افزایش سطح آگاهی مدیران و آشنایی با چالشهای نشریات محلی استاندار مازندران می‌تواند وقتی را جهت سخنرانی نماینده خانه مطبوعات در شورای اداری استان تنظیم کند.

استاندار مازندران هم در این نشست گفت: به حمایت و تحول در نشریات محلی استان اعتقاد دارم لذا از هیچ کوششی برای پیشرفت امور رسانه‌های محلی دریغ نمی‌کنم.

ابوطالب شفقت افزود: شادابی مطبوعات محلی در استان آرزوی من است ولی باید برای حل این مشکلات طرح و و برنامه کارشناسی ارایه کرد.

وی گفت: علاوه بر ارایه راه‌حل کارشناسی ابتدا باید مطبوعات محلی یکپارچه و هماهنگ باشند و از تشویق کاذب و نقد غیرمنصفانه دوری کنند.

شفقت مطبوعات را پشتوانه‌ای بزرگ برای توسعه استان مازندران دانست و تاکید کرد: در صورت ارایه طرح و برنامه کارشناسی و وحدت مطبوعات، برای توسعه آنها در این استان از هیچ حمایتی دریغ نخواهم کرد (mehrnews)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.057 seconds.